5 aspecte de luat in considerare atunci cand cumparati un plotter CAD/GIS

A venit momentul sa cumparati un plotter si cu siguranta, doriti sa faceti cea mai buna alegere. Succesul activitatii dumneavoastra poate depinde de performanta acestui echipament. Probabil v-ati gandt deja la dimensiunea, viteza, rezolutia sau numarul de role ale ploterului.

Totusi, investitia nefiind tocmai mica, inainte sa cumparati un plotter, va recomandam sa va ganditi si la urmatoarele 5 aspecte:

1. Se poate face upgrade de la plotter la multifunctional? Nu de putine ori, se intampla ca dupa o perioada de timp sa aveti nevoie pe langa printare si de functiile de scanare si copiere.

In timp ce anumiti producatori ofera multifunctionale de formate mari ca un singur echipament, exista si furnizori care va permit sa achizitionati ulterior functionalitatile de scanare si copiere. In cazul in care nu sunteti sigur de la inceput daca veti avea nevoie in viitor si de scanare si copiere, asigurati-va ca modelul de plotter cumparat poate fi transformat mai tarziu intr-un multifunctional.

2. S-a terminat cerneala in timpul imprimarii unui document. Ce faceti? Poate multi dintre dumneavoastra veti raspunde: schimb cartusul si printez din nou.

Raspunul nostru este: nu va fi nevoie. Anumiti producatori de ploterele au introdus de ceva timp tehnologia care va permite sa schimbati cartusele chiar in timpul imprimarii. Astfel incat, nu va trebui sa va opriti din imprimare. Schimbarea cartuselor este usoara pentru ca, la acest gen de plottere, de obicei, accesul la cartuse se face prin fata aparatului. Este bine insa sa verificati inainte aceste doua aspecte.

Poate va intrebati cum se intampla acest lucru? Practic, pe langa cartusele de cerneala, echipamentul este dotat cu niste rezervoare. In momentul in care unul dintre cartusele de cerneala se termina, ploterul foloseste cerneala din rezervorul corespunzator, permitandu-va sa terminati printul. Puteti, astfel, sa schimbati cu usurinta cartusele chiar in timpul imprimarii, deoarece imprimanta va folosi cerneala din aceste rezervoare, asigurand astfel o printare continua, chiar si in cazul tirajelor mari.

3. La cine apelati in cazul unei defectiuni tehnice? Toti ne dorim ca echipamentele sa functioneze perfect si sa nu avem niciodata probleme cu ele. In practica insa, exista o serie de factori care influenteaza modul de functionare al echipamentului.

Un utilizator neindemanatic, o camera cu nivel de umiditate crescut sunt doar cativa factori care pot afecta modul de functionare al aparatului. De aceea, este bine ca atunci cand achizitionati ploterul sa va asigurati ca aveti la cine apela in cazul aparitiei vreunei probleme. Dupa cum stim, timpul de remediere in cazul unei defectiuni pentru echipamentele cu garantie normala este cel conform legii. Si mai mult ca sigur, dumneavoastra aveti nevoie de o solutie imediata.

Pentru a contracara aceste probleme, cel mai recomandat este sa alegeti un furnizor care poate asigura si service-ul. Ideal ar fi sa incheiati cu acesta un acord de service prin care vi se garanteaza un timp de raspuns rapid si remedierea defectiunii in cateva ore.

Puteti opta, de asemenea, pentru o garantie extinsa de pana la 3 ani. In acest fel afacerea dumneavoastra nu va avea de suferit si veti evita eventualele pierderi cu nefunctionarea aparatului.

4. Cu sau fara HDD? Care sunt avantajele HDD-ului? Marimea fisierului pe care il printati are un efect direct asupra timpului de efectuare a printului. Cu cat doriti sa printati mai multe fisiere o data, cu atat acest timp poate creste sau nu.

Un plotter fara HDD, se va limita doar la capacitatea memoriei incluse. In cazul in care marimea fisierelor depaseste capacitatea memoriei, acestea vor ramane intr-o coada de asteptare pana vor fi procesate si abia dupa aceea vor putea fi printate, crescand timpul de executie a lucrarii.

HDD-ul intervine tocmai pentru eliminarea timpilor de asteptare, asigurand imprimarea continua chiar si in cazul volumelor mari. Practic, in timpul imprimarii unui fisier, echipamentul prelucreaza fisierele urmatoare, astfel incat urmatorul print va incepe imediat dupa terminarea celui anterior, fara a exista perioade de inactivitate.

Puteti de asemenea stoca fisierele pe HDD pentru a le printa ulterior ori de cate ori doriti, fara ajutorul unui calculator. Acestea pot fi ordonate in liste, ordinea imprimarii fiind cea stabilita de dumneavoastra. Cand dispozitivul este utilizat de mai multe persoane, unitatea HDD poate fi folosita pentru crearea de casute postale protejate sau nu cu parola, in care fiecare utilizator isi pastreaza lucrarile sale.

5. Softul de contabilizare a costurilor. Cu siguranta ca toti suntem interesati sa aflam care sunt costurile reale (si nu presupuse) ale imprimarii unui fisier.

Pentru a veni in intampinarea acestei nevoi, unii producatori de plotere au introdus aceasta facilitate in mod gratuit la toate imprimantele lor, chiar daca acestea au numai 17”. O facilitate de acest gen, poate furniza, pe langa informatii de genul nivel consumabile, nivel hartie, tip hartie, si informatii precum ce documente au fost imprimate, cine si cand le-a imprimat si care sunt costurile aferente.

Dupa setarea de catre utilizator a costurilor unitare cu hartia si cerneala, pentru fiecare lucrare in parte sunt calculate in mod automat si/sau costurile totale pe o anumita perioada de timp prestabilita de utilizator. Toate aceste informatii pot fi exportate ulterior in format CSV, pentru a fi analizate si prelucrate mai tarziu.

Pentru gestionarea costurilor si urmarirea ratei de recuperare a investitiei (ROI) va recomandam sa analizati existenta unui astfel de software de contorizare.

Pentru detalii si informatii suplimentare despre solutiile Canon potrivite pentru afacerea dumneavoastra, va rugam sa ne contactati.

Recomandă 5 aspecte de luat in considerare atunci cand cumparati un plotter CAD/GIS


De la:
Către: