3 sfaturi utile pentru managerii IT de la experții Canon în vederea eficientizării modului de lucru hibrid


Ultimul an a fost dificil pentru managerii IT de pretutindeni. Nimeni nu ar fi putut anticipa schimbările bruşte şi drastice ale strategiei IT pe care organizaţiile au fost nevoite să le implementeze. În timp ce modul în care lucrăm s-a schimbat, pandemia a accelerat incredibil o evoluţie treptată. Ceea ce ar fi putut fi un plan treptat pe trei ani pentru transformarea digitală, a trebuit brusc implementat fără întârziere.

În ultimii 30 ani, ne-am luat la revedere de la birourile individuale, de la birourile de tip cubicle şi, mai recent, de la programul de lucru la 9 la 5 şi chiar de la ideea unui birou. Chiar şi în perioada dinaintea pandemiei a existat o tendinţă accelerată în direcţia muncii de acasă şi lucrului mobil, angajaţii dorind să lucreze eficient atunci când se află într-un birou, într-un spaţiu comun, în biroul de acasă sau la o altă sucursală din ţară. Dar, odată cu debutul pandemiei, nevoia şi viteza de transformare au crescut şi mai mult, multe companii adoptând politici de lucru la distanţă şi lucru distribuit pe termen lung.

Ca urmare a acestor schimbări, rolul liderului IT a evoluat la ceea ce am putea numi un arhitect al informaţiei. Acum, ei trebuie să găsească răspunsuri la întrebări complexe, precum:
Cum va avea loc fluxul informaţiilor în cadrul proceselor şi aplicaţiilor comerciale, chiar şi atunci când angajaţii se află în locaţii diferite? 
Cum ne putem asigura că informaţiile în format fizic care intră în birou pot fi accesate digital de personalul care lucrează la distanţă? 
Cum ne putem asigura că informaţiile sunt accesate şi gestionate în siguranţă din spaţii de lucru la distanţă?

Pentru a sprijini acest nou model de lucru mobil, echipele IT au trebuit să efectueze o reevaluare a tehnologiilor care stau la baza activităţii lor zilnice. Organizaţiile au nevoie de o configuraţie care să accepte un flux uşor al informaţiilor, indiferent de locaţie. Pentru mulţi, aceasta a însemnat o schimbare completă, renunţând la infrastructura existentă de la sediu în favoarea software-ului şi serviciilor furnizate în cloud.

1. Menţinerea unei infrastructuri simple

Istoric, ca echipă IT, este posibil să fi petrecut mult timp gestionând şi întreţinând infrastructura de la sediu. Deşi aceasta nu a fost o utilizare eficientă a timpului, era ceva întâlnit în multe organizaţii. Ramificaţiile pandemiei au determinat mulţi lideri de afaceri să reconsidere procesele obişnuite; la urma urmei, vizitele continue la sediu nu sunt doar nepractice în timpul carantinelor, ci fac imposibil pe termen lung lucrul distribuit sau hibrid. Prin urmare, experienţa a consolidat argumentele comerciale pentru reducerea dependenţei de infrastructura la sediu; unul dintre domeniile suspus unei reexaminări este gestionarea driverelor.

Gestionarea driverelor nu este un subiect discutat pe scară largă, dar este o adevărată problemă pentru echipele IT, chiar şi atunci când dispozitivele şi utilizatorii sunt la birou. Lucrul hibrid doar sporeşte complexitatea. Lucrul în medii noi va însemna probabil investiţii în dispozitive noi mai potrivite pentru locaţii la distanţă. Iar dispozitivele noi înseamnă mai mult de lucru pentru departamentele IT, inclusiv necesitatea de a se asigura că dispun de software-ul, driverele şi configuraţiile de securitate corecte.

Cerinţele utilizatorilor vor varia în funcţie de rolul lor, ceea ce va avea apoi implicaţii pentru gestionarea driverelor. Între timp, ţinând cont că tot mai mulţi utilizatori doresc să-şi conecteze propriile dispozitive, este chiar mai important ca driverele de imprimantă să fie corect gestionate şi implementate. Trecerea la un mediu fără drivere, bazat pe cloud, nu numai că economiseşte timp preţios la configurarea sau actualizarea dispozitivelor la distanţă, dar asigură şi faptul că firma dvs. nu trebuie să achiziţioneze mai multă infrastructură la sediu.

2.Administrarea centralizată a flotei

Trecerea la managementul flotei bazat pe cloud are, de asemenea, avantaje dincolo de faptul că face infrastructura mai accesibilă la distanţă; vă oferă gestionare centralizată, ceea ce vă ajută să vă vedeţi, administraţi şi întreţineţi mai uşor echipamentele de imprimare şi de scanare.

De exemplu, se poate să nu aflaţi despre probleme cum ar fi niveluri scăzute de toner, blocaje şi erori până când un angajat nu le raportează, moment până la care problema le-a încetinit deja activitatea. Când dispozitivul este la 80 de kilometri distanţă în biroul de acasă al unui angajat, diagnosticarea şi rezolvarea problemei sunt chiar mai dificile. Ar putea însemna chiar şi faptul că dispozitivul nu mai este în funcţiune o perioadă lungă de timp. Cu ajutorul instrumentelor bazate pe cloud, vă puteţi monitoriza flotele de dispozitive şi anticipa probleme precum înlocuirea tonerului, reducând timpul de inactivitate.

Administrarea centralizată vă permite, de asemenea, să gestionaţi actualizările mai uşor. Echipamentele nefiind situate în aceeaşi încăpere, nu este fezabil să actualizaţi fiecare dispozitiv în parte. Cu software-ul de administrare bazat pe cloud, puteţi să lansaţi uşor actualizări sau funcţii noi pentru întreaga flotă, fără a părăsi biroul. Aceasta vă avantajează atât pe dvs., cât şi pe angajaţi, care primesc acces instantaneu la cele mai recente versiuni, fără întârziere – acest lucru este în special important când este implicată securitatea.

3.Flux de informaţii sigur şi eficient

Aceasta ne aduce la fluxurile de lucru securizate şi eficiente. Putem fi cu toţii de acord că securitatea este esenţială. Dar echipele IT trebuie să găsească echilibrul corect între accesibilitate şi protecţie. Angajaţii ar trebui să poată accesa documentele de care au nevoie, fără a ajunge la cele pe care nu sunt autorizaţi să le acceseze. De asemenea, accesul facil al angajaţilor nu ar trebui să vină cu preţul unui acces uşor pentru oricine, inclusiv pentru persoanele rău intenţionate.

Aici, sistemele bazate pe cloud oferă multe avantaje. Acestea permit simultan angajaţilor să acceseze cu uşurinţă documentele de care au nevoie, de oriunde s-ar afla. Totodată, acestea permit echipelor IT să gestioneze securitatea mai uşor, dându-vă posibilitatea să configuraţi reguli pentru a permite şi restricţiona accesul utilizatorului la locaţiile de fişiere de pe server.

Între timp, managementul flotei bazat pe cloud vă permite să abordaţi problema pentru dispozitivele de imprimare şi de scanare. Puteţi configura şi gestiona profilurile utilizatorilor şi fluxurile de lucru dintr-o perspectivă centrală, ceea ce permite stabilirea uşoară de reguli pentru acces şi gestionarea informaţiilor.

Pe măsură ce intrăm într-o nouă eră a lucrului hibrid, echipele IT se vor regăsi din ce în ce mai mult în rolul de „arhitect al informaţiei”. În centrul acestui model se vor afla instrumentele şi tehnologia care permit lucrul eficient şi securizat de oriunde. Se poate ca planurile organizaţiei dvs. să fi inclus deja cloudul, dar acesta va deveni esenţial pentru această sarcină, în special atunci când vine vorba de managementul flotei. Nu este însă doar o chestiune de necesitate, este şi o oportunitate de a vă îmbunătăţi managementul flotei în general, ajutându-vă să creşteţi timpul de funcţionare şi să vă menţineţi forţa de muncă în siguranţă.